"Huisje, boompje, beestje... Is er meer?", een oproep tot deelname aan Alpha-cursus door kapelaan Bart Theunissen

Huisje, boompje, beestje... Is er meer? Velen hebben het ervaren en misschien ervaar jij het ook wel? Je hebt bepaalde dingen in je leven bereikt, maar toch blijf er toch nog een zekere leegte in jou. Een soort honger naar ik weet niet wat. Deze honger is een verlanger naar méér, naar iets diepers. Wij mensen zijn immers niet geschapen voor het leventje hier op aarde alleen. We zijn geschapen voor meer. Ja, voor veel meer! We zijn geschapen voor grote en fantastische dingen. Wees niet bang om op zoek te gaan naar datgene wat je hart echt kan vullen. Om je daartoe een aanzetje te geven wil ik jou de Alpha-cursus aanbieden. Over deze cursus, bestaande uit tien avonden, kun je meer lezen in de flyer. 

Zelf heb ik de Alpha ontdekt in 2013 in Tilburg. Nooit zal ik het meer vergeten. Deze cursus heeft veel voor mij betekend, zoals ook voor de anderen die deze cursus toen hebben gevolgd. De maanden en de jaren erna heb ik vele mensen van nabij meegemaakt, voor wie de Alpha-cursus een omslag in hun leven is geweest.

De Alpha-cursus is eigenlijk geen cursus, maar meer een samen op weg gaan met elkaar, waarbij ieder met zijn eigenheid de vrijheid wordt gegeven om te ontdekken en te delen. Het was mooi om te ervaren, hoe mensen door hun openheid een band kregen met elkaar. Na de Alpha waren de meesten enthousiast en wat bleek? Ze hadden honger naar méér. Velen van ons hadden iets ontdekt, dat ons hart vervulde. We wilden verdergaan op deze weg en zo kwam van het een het ander. Er begon iets te groeien in de parochie. Andere cursussen volgden en meerdere Alpha’s werden er gegeven, tot op de huidige dag. Nog steeds heb ik contact met mensen die de Alpha toen volgden en aan anderen denk ik vaak met liefde terug. 

Dierbare vriend(in), 
Misschien heb jij in je hart ook het verlangen om zoiets mee te maken? Wees dan niet bang om dit verlangen te beantwoorden. Wees niet bang om je hart te volgen. Weet dat in de Parochie H. Edith Stein er in Januari 2021 een Alpha-cursus van start gaat.

DURF JIJ HET AAN?
Voor meer info: Kapelaan Bart Theunissen
totustuus01@hotmail.com - 06-25451993